حضور معاون وزیر علوم در مجتمع فن‌آوران صنعت بردسیر

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

صبح امروز جمعه ۱۷ آذر ماه معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از مجتمع فن‌آوران صنعت بردسیر بازدید کرد.

دکتر زمانیان : با راه اندازی سامانه «جان» ارتباط بین صنعت‌گران، واحد‌های تولیدی‌ و فن‌آوران جان می‌گیرد.

حسن زمانیان معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در بازید از مجتمع فن‌آوران صنعت بردسیر گفت: این سازمان به دنبال تعمیق رابطه بین پژوهش، فن‌آوری و صنعت است.

وی افزود: در راستای این هدف، هفته پژوهش را اختصاص دادیم به بازدید از صنایع استان کرمان و تعمیق رابطه بین صنعت و پژوهش تا مراکز پژوهشی با ورود مستقیم به صنایع بتوانند دستیار و کمک حال صنعتگران عزیزمان باشند.

معاون وزیر علوم از راه‌اندازی سامانه جان در هفته آینده خبر داد و افزود: جریان اقتصادی نوین سامانه ای مشابه سامانه علی بابای چین است و همه صنعت‌گران محصولات‌شان را در سامانه بارگزاری و کسانی که نیاز به این محصولات صنعتی دارند در یک فضای امن مورد تایید سازمان پژوهش‌ها، انتخاب و خریداری می‌کنند.

وی این سامانه را تحولی بزرگ در عرضه و تقاضای محصولات صنعتی به خصوص برای فن‌آوران دانست که در بیشتر مواقع با مشکل فروش محصولاتشان روبرو هستند.

زمانیان در توضیح رتبه‌بندی صنایع از طرف این سازمان گفت: گواهی جدید تحقیق و توسعه ای که قرار است با همکاری سازمان پژوهش‌های علم و صنعت با وزارت صمت صادر شود، به طور کامل کمی است یعنی یک واحد تولیدی یک سری شاخص‌های را باید رعایت کند و با کسب امتیاز لازم، عدد نهایی که به دست می‌آید در واقع نشان‌دهنده رتبه تحقیق و توسعه آن واحد تولیدی است.

وی افزود: واحد‌‌ها در رتبه های یک تا چهار قرار می‌گیرند که واحد‌های رتبه یک به عنوان الگو به بقیه واحد‌های معرفی می شوند.

معاون وزیر علوم بیان کرد: امیدواریم با این روش بحث تحقیق و توسعه را که قلب پیشرفت هر واحد تولیدی است رادر جهت رقابت واحد‌های تولیدی و صنعتی و پیشرفت کشورمان در دنیا توانمند کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید